Koyunoluk Dağı Zirve Faaliyet Raporu

Faaliyet                            : Koyunoluk Dağı Zirve Faaliyeti

Tarih                                                              : 10 Aralık 2017

Tekirden Faaliyet Başlangıç noktası                : 4.3 Km

Çıkış Rotası                                                       : 5.25 Km

İniş Rotası                                                          : 4.50 Km

Faaliyet Başlangıç                                              : 08:30

Zirveye Varış                                                      : 15:06

Zirveden iniş                                                     : 17:40

Rota                                                                   : Kenger Beli

Kazanılan İrtifa                                                   : Yaklaşık 1100m

Kullanılan Malzemeler                                       : Kask, Baton, Kazma

(Araca kadar getirip yanımıza almadığımız ip, Krampon ve diğer kazma ve batonları almamız gerekiyormuş)

*Kesinlikle Kazma, Baton ve Kask alınmadan rotaya girilmemeli)

———————————————————————————————————————————-

Konum                      :

37° 51′ 26.3” N     36° 34′ 50.1” E  (Coğrafi Koordinat Sistemi)

Y: 287143.85       X: 4192762.82 ( Evrensel Koordinat Sistemi – ED50 39 Dilim 6° Sistemindeidr.)

——————————————————————————————————————————–

Hava durumu               : Faaliyet başlangıcı -4 °C , Öğleden sonra yaklaşık +10°C

Rüzgar                            :1-3 km arası aralıklı hafif rüzgar (Hakim Rüzgar Doğu-GüneyDoğu)

Bulut (Sis)                      : Kenger Belinden yükselmeye başladıktan sonra % 100 (Görüş Mesafesi

Yaklaşık 30m)

(Zirveye son 50m kalasıya sis oranı %0)

——————————————————————————————————————————-

Bizim gördüğümüz önemli notlar:

1- Gerek duyupta yanınıza aldığınız malzemeleri ne olursa olsun zirveye çıkarkende yanınıza almanız, araçta bırakmamanız.

2- Yolu uzatırım diye düşünmeyin gerekirse en güvenli rotayı seçiniz. Nede olsa en iyi dağcı evine sağlam dönen dağcıdır.

3- Bu rotadan çıkılacaksa kesinlikle yanınıza ip ve kaskınızı almanız. İnişte çok ihtiyacınız olacaktır. Helede batonları almamazlık yapmayın, çünki zeminde ne kadarda kar olsa altı çok fazla kayalık olduğundan yürüyüşü  zorlaştırmakta ve her attığınız adımda dengeniz bozulmakta.

Ekip :

• Fahri YILMAZ (Berit Dağcılık)
  • İbrahim Halil EŞKİN
  • Ekrem YORGUNER
  • Fatih YALÇIN (Berit Dağcılık)
  • Süleyman ŞAHİN

————————————————————————————————————————

Gaziantepten Hareket  – 05:30

Gaziantepten 05:30 da yola koyulduk. Tekirde Fahri abilerle buluşup sıcak bir çorba içtikten sonra faaliyet başlangıç noktasına kadar araçla çıktık. (Zemin yumuşak ve hafif çamurlu, yağmur yağmış olsaydı araçla çıkış zor olur hatta çıkılmayada bilirdi.)

ÇIKIŞ:

08:25 te faaliyet başlangıç noktasına ulaşmıştık. 10 dk içerisinde çantaların hazırlanmasının ardından 8:35 gibi yürüyüşe geçtik. 1 saat 10 dk lık yürüyüşün ardından Kenger Beli sırtına bağlanıp yükselmeye başladık.Yükselmeye başladığımızda sis baya kapatmış ve görüş mesafesi yaklaşık 30m civarında hatta daha azdı, taki zirveye ulaşmaya yaklaşık 50m kalasıya tüm sis dağıldı ve manzaranın güzelliği ortaya çıktı.

Kenger Belinden sol tarafa kayma:

Yükselmeye başladıktan sonra kar oranı gittikçe artmaktaydı. Her bastığımız adımın kara batma oranı farklı olmakta ve buda faaliyeti zorlaştırmaktaydı.Yani batmayaackmış gibi hissedip bastığında batıyor, batacak gibi hissedip bastığında batmıyor. Sakatlık bile oluşturabilirdi bu durum. Çok şükür herhangibir sakatlık olmadan faaliyeti bitirdik.Bu duruma kesinlikle dikkat edilmesi gerekiyor bizce.

Yaklaşık 2000m’lere ulaştığımızda artık normal yürüyüşten ziyade dört el yürüyüşe geçmiş, kayalardan tutunarak tırmanmaya başladık.Tırmanırken kayaların üzerinin buz tutması ve üstünün toz karla kaplanması bir hayli tedirgin edici ve tehlikeli durumu bir arada barındırıyordu, bu durum göz ardı edilmemeli. Taki yaklaşık 2150 m bulunan ilk sırta ulaşıncaya kadar bu şekilde devam ettik.

Bu düzlükte yemek molası verip biraz dinlendikten sonra tekrardan tırmanmaya başladık. Bu arada sisten dolayı görüş mesafesi dahada düşmüş ve zirve görünmüyordu. Bu durumda GPS ten zirvenin yaklaşık yönüne bakıp gideceğimiz rotayı kararlaştırdık. Tekrardan tırmanmaya başladıktan yaklaşık 2300m ye vardığımızda sis tamamiyle dağılmıştı. Kafamızı kaldırdığımızda zirveye ulaştığımızı gördük. Geriye dönüp baktığımızdaki manzara kaydadeğerdi. Tabi durup fotoğraf makinalarımızı ve telefonlarımızı çıkarıp bi kaç kare aldıktan sonra saatlerimiz 15:00 civarını gösterirken zirveye ulaşmıştık. Burada bi birkaç kare fotoğraf aldıktan sonra tekrardan inişe geçtik.

İNİŞ:

İnişi daha rahat bir yerden yapmak için yaklaşık 100m batıya kaydık. Burada  50m kadar irtifa kaybettikten sonra bir setin üzerinde olduğumuz fark ettik ve setin iniş vermeyeceğini düşünüp tekrar tırmanıp başka bir yol bakma kararı alıyorduk. (İşte burada ipe ihtiyaç duymuştuk ama araçta bırakmıştık maalesef).

Yinede sol tarafta yaklaşık 2m lik setin bitiminde bir yarık ve yarığın içerisinden çıkan ağaç vardı. Bu ağacın dallarından tutunarak bu setten inişi yaptıkta sonra daha rahat yürüyebileceğimiz alana ulaşmıştık. Sonrasında saat 17:30-18:00 arası araçlarımıza ulaştık ve kıyafetlerimizi değişip memlekte dönüş yaptık.