MERSİN ZİRVE DAĞCILIK İLE KARİA YOLU ETKİNLİĞİ

KARİA YOLU (08-09-10 Nisan 2022)

Mersin Zirve Dağcılık olarak ismini antik Karya bölgesinden alan, 46 etaba ve yaklaşık 850 kilometrelik patika yoluna sahip Türkiye’nin en uzun yürüyüş yolu olan Karia yolunu yürümeye gidiyoruz. Aydın’ın Çine ilçesinden başlayarak Muğla’nın yarımadalarının tamamından geçen rota, çeşitli köy ve kasabalara, koylara, tepe ve dağ yollarına ve antik kentlere de uğramasından ötürü Türkiye’den ve yurtdışından gelen pek çok doğa severin ilgisini çeken Karia yürüyüş yolu, Bozburun Yarımadası, Datça Yarımadası, Gökova Körfezi ve İç Karia olmak üzere 4 ana bölüm ile Muğla ve çevresindeki bölgeleri kapsayan 1 ek bölümlerden oluşmaktadır.

Bozburun Yarımadası
Marmaris – İçmeler’den başlayan etap Bozburun yarımadasının el değmemiş güzelliklerinde soluk alınacak türden. Keşif yapmak isteyen yürüyüşçüler için gözlerden uzak patikalarında olduğu bu kısım ideal. Rota Geleneksel köylerden ya da turizmin ihtiyaçlarına cevap veren sahil kasabalarından geçerken Yunan adaları Rodos ve Symi’yi gören harika manzaralar eşliğinde ilerliyor.

Datça Yarımadası
Eski Datça’dan başlayan etap önce güneye ve sonra batıya doğru engebeli burunları ve koyları aşıp Knidos antik kentine ve yarımadanın ucunda yer alan Deve boynu deniz fenerine ulaşıyor. Bu noktadan doğuya, anakaraya yol alan rota Datça Yarımadasının neredeyse hiç yerleşim görmemiş kuzey şeridini takip edip en dar kısmı olan Balıkaşıran’a ve buradan Cleopatra / Sedir adasına doğru yol alıp “Yavaş şehir” ünvanına sahip Akyaka’da son buluyor.

Gökova Körfezi

İç Karia
Gökova Körfezinden yükselen rota hala halı dokumacılığının aktif olarak yapıldığı Milas’ın köylerinden geçip Karia’nın eski başkenti olan Mylasa’ya (Milas’a) ulaşır. Yemyeşil çayırlıkların ve asırlık zeytinliklerin arasından taş döşeli yollardan kıvrılarak geçip Beşparmak Dağlarının eteklerine ulaşır. Rota, Bafa Gölünün kıyılarından Beşparmak Dağlarının zirvesine çıkıp üzerinizde bir şemsiye gibi duran upuzun çam fıstığı ağaçlarının ve zeytinliklerin arasından Karia Kraliçesi Ada’nın kentine, Alinda’ya ulaşır. Antik kentin agorasının altında Karia Yolu’nun da bitiş noktası olan Karpuzlu görünür.

Muğla ve Çevresi
Akyaka’dan başlayan rota eski bir kervan yolunu izleyerek yükselir. İç kesimlere doğru ilerledikçe tarlalardan, ormanlık yamaçlardan ve Thera antik kentinin kaya mezarlarından geçen rota Muğla’ya yönelir. Karabağlar yaylasının Osmanlı döneminden kalma kimileri restore edilmiş kahvehaneleri, muazzam güzellikteki Değirmendere Kanyonu, Muğla’nın ismini almış olduğu Mobolla antik kenti ve dar sokaklı Eski Muğla yerleşimi eşlik eder gezginlere. Terkedilmiş bir köy olan Meyistan’ı geçtikten sonra antik bir yol üzerinden Stratonikeia antik kentinin şaşırtıcı kalıntılarında rota son bulur.

Gökova Körfezi
Akyaka’dan başlayan bölüm ormanlık patikalardan Kıran dağlarına çıkıp, verimli vadi içerisinde yer alan köylere ulaşır. Yukarıdan Gökova körfezinin etkileyici manzaraları ve Datça yarımadasının dağları görülür. Rotanın bir kısmı eğimi azaltmak için kıvrılarak ilerleyen eski kervan yollarından geçmektedir. Aşağılara doğru indikçe saklı koylar ve ıssız plajlar yorgun bacakları kendine çeker.

07 Nisan 2022 Perşembe günü akşam saat 20:00 da Dumlupınar Lisesi önünden aracımız hareket edecektir.

08 Nisan 2022 Cuma günü sabah saat 08:00 da Marmaris beldesinde İçmelerde başlayacak tarihi Karya Yolu yürüyüşümüzün program akışı;

TARİH : 1.GÜN (08.04.2022)
ROTA ADI : İÇMELER TURUNÇ AMOS ANTİK KENT
MESAFE : 7KM
DERECESİ : ORTA
ROTA SÜRESİ : 4 5 SAAT MOLALAR DAHİL
ROTA BİLGİSİ :Rota İçmeler Gölenye mahallesinden başlıyor. Orman içi patikaları takip ederek yavaş yavaş yükseklik kazanarak İçmeler, Marmaris Manzaraları ve koyları görerek çam ağaçları içinde yolumuza devam ediyoruz. Belli noktalarda Sandal ağaçları, meşe çalıları arasında, kekik ve adaçayları kokuları ile Turunç mahallesine kuşbakışı bakarak inişe geçiyoruz ve Turunç Sahile ulaşıyoruz. Burada bizi bekleyen aracımıza binerek, Amos Antik Kent kalıntılarına gidiyoruz, bu bölgede en güzel koy manzarasına Kumlubük sahilini izleyip hatıra fotoğraflarını çekerek gezi sonrası aracımıza binerek konaklama yapacağımız otelimize dönerek faaliyeti tamamlıyoruz.

TARİH : 2.GÜN (09.04.2022)
ROTA ADI : BALIKAŞIRAN ÇAKAL KOYU
MESAFE : 14 KM
DERECESİ : KOLAY
ROTA SÜRESİ : 5 – 6 SAAT MOLALAR DAHİL
ROTA BİLGİSİ :Rota Balıkaşıran yol kenarından koylara inerek başlıyor. İlk önce Balıkaşıran Koyu daha sonra sırası ile Küçük Çatı, Büyük Çatı, Ballıcak Bükü Koylarını görerek Eksera mevkiinde bulunan Eksera deresini geçerek Gerence koyuna ulaşıyoruz, burada kısa bir mola sonrası Küçük çakal Koyuna ve rotanın son koyu Çakal koyuna ulaşarak rotayı tamamlıyoruz. Rota boyunca ıssız koyları, Gökova Körfezini ve sahil manzaralarını takip ediyoruz ve hava şartları el verirse denizden faydalanma imkânını kullanabiliyoruz.

TARİH : 3.GÜN (10.04.2022)
ROTA ADI : YAZIKÖY – KNİDOS
MESAFE : 9 KM
DERECESİ : KOLAY
ROTA SÜRESİ : 5 – 6 SAAT MOLALAR DAHİL
ROTA BİLGİSİ :Rota Yazıköy mahallesi içinden başlıyor. Bir süre orman yangın yolu takip ederek denize ulaşıyoruz.Yol kenarında Knidos uygarlığına ait eski yerleşim yeri kalıntıları görüyoruz.Patikaları takip ederek ilerlerken önümüze çıkan Sarnıç ve çoban ağıllarının olduğu vadide verdiğimiz mola sonrası harekete geçiyoruz.Asırlık zeytin ağaçlarını geride bırakarak Knidos Antik kentine tepeden inerek ,kent içi gezimizi yapıyoruz. İsteyen misafirler ile Datça Yarımadasının en uç noktası olan Deveboynu Fenerine gidip geliyoruz. Yürüyüş faaliyetimiz Antik kent içinde sona eriyor. Bu faaliyet için Müze Kartı bulundurulması tavsiye olunur. Müze otoparkında bizi bekleyen aracımıza binerek Eski Datça’ya hareket ediyoruz ve Can YÜCEL Evini görüyoruz hatıra fotoğraflarını çektikten sonra Eski Datça sokaklarında gezerek aracımızla Datça’ya gidiyoruz. Burada verilen serbest zaman sonrasında saat 17:00 gibi Mersin’e dönüyoruz.