Gaziantep Şube – Berit Dağı Zirve Faaliyeti – Faaliyet Raporu

1. Ekrem YORGUNER
  2. İlker GÜNDÜZ
  3. Görkem KARAPINAR

27.08.2017 Pazar sabahı saat 05:50 de Gaziantep’ten hareket ettik. 07:45’te Tekir’de mola verip bu yol üzerinde seyehat ederken klasik haline getirdiğimiz çorbacıdan sabah kahvaltımızı yapıp marketten eksik ihtiyaçlarımızı karşıladık. Buradan Göksun doğru devam edip, Göksuna ulaştığımızda Göksun-Elbistan karayoluna dönüp Çardak tabelasına kadar devam ettik.Sağa, çardağa devam eden yola girince ana yoldan ayrılmadan Saraycık Köyüne vardık. Saraycık köyü çıkışından 3.5 Km sonra rotaların ayrıldığı yola geldik. Rota tercih ederken Güney Rotası yazın gidilebilir. Kışın bu yollar karla kapanmış olabileceğinden hatta açık olma ihtimali yok kapalı olacağından Klasik rota daha doğru bir tecih olacaktır J. Kuzey rotası için Kınıkkoz köyüne, Güney rotası için Ericek köyüne gitmek gerekir.

Biz güneyden tırmanacağımız için  Gücüksu köyü üzerinden Ericek beldesine kadar devam ettik. Ericek beldesine varınca ilk yol ayrımından sağ tarafa devam edip 2100 metre seviyesine kadar araçla devam ettik.

Hazırlıklarımızı tamamladıktan sonra 09:40’ ta tırmanışa başladık. 45 Dk sonra ilk molamızı adını verdiğimiz Kangal düzlüğünde verdik. Burada az bir su kaynağı var ama daha yukarıda besiciler olduğu için kullanmak çok mantıklı gelmedi tabi kişiye göre değişir J, olurda çok susuz kalırsanız (su almadıysanız ya da almayı unuttuysanız o nasıl bir durumsa imkansıza yakın J artık içmemek kaçınılmaz olabilir) artık karar sizin J yine de tavsiye siz herihtimale karşı içmeyin susuz kalın daha iyi J. Kangal düzlüğünde Bolder çalışmak için çok güzel kaya parçaları mevcut. Yazın kamp atarak hem kaya çalışılıp hem zirve faaliyeti yapılabilir. Daha sonra yola devam edip Karagölde ikinci molayı verdik. Karagöl Ağustos ayında kurumuştu bu sebeple Karagölü görmek isteyenler bu faaliyeti Temmuz ayında yapmalılar. Karagöl rotaların ayrım yeri karagölü karşınıza aldığınızda sağdaki 60 derecelik çarşaktan klasik rotaya devam edebilirsiniz. Cumba rotası ise sol taraftan tepe sağınızda kalacak şekilde kayalar üzerinden yürüyerek devam ediyorsunuz. Bu rotaya görünür şekilde iki büyük baba yerleştirdik, umarız babalar devrilmemiş olurlar. 12:45 te zirveye ulaştık. Bir saat zirvede vakit geçirdikten sonra dönüş yoluna klasik rotadan devam edip ne umutlarla görmeyi umduğumuz,  maalesef kurumuş olan Karagöle varınca çay molası verdik. Dönüşte ikinci molayı Kangal düzlüğünde verip, daha önce belirttiğimiz kayaya varınca dayanamayıp yarım saat bolder çalıştık. 17:25’ te arabaya vardık ve yola çıktık. 22:30 da Gazianteb’e varıp faaliyeti kazasız belasız sona erdirdik.