Gaziantep Şube – Hançer Kanyonu – Keşif Faaliyeti (20.08.2017)

Gaziantebe yaklaşık 191 km uzakta Göksun merkezden 35 km içerde Kahramanmaraş ve Adana illerini ayıran İl sınırındaki Ağsu ve Sarız suları, Seyhan nehrinin Göksu ana kolunundaki içerisinde tarihide barındıran Hançerli Kanyonundan akmaktadır. Bu kanyon tahmini 15km uzunluğunda olup biz bu keşif yürüyüşünde yaklaşık 6 km’lik bir kısmını yürüyebildik. Göksunda bizi Halil ibrahim ALGAN kardeşimiz karşıladıktan sonra yola koyulduk. Öncesinde, bizi kanyonu kuş bakışı görebileceğimiz bir tepeye çıkarıp Hançerli kanyonu hakkında bikaç bilgi verdikten sonra, arkadasından panaromik tepeye gittik. Kanyonu daha yakından kuş bakışı görme imkanı bulduk ve bir kaç kare fotoğraf aldıktan sonra kanyona iniş için yola koyulduk. Kanyona Kahramanmaraş İli, Göksu İlçesine bağlı, Kaleboynu köyünde bulunan Göksun Yamanlı 2. HES 1. Kademe projesinin kurulduğu kısımdan başladık. Başlangıçtan ilerlediğimiz kanyon boyunca suyun güzelliği ve o güzel turkuaz görüntüsü insana huzur vermiyor değil. Yerinizde duramayıp her gördüğünüz yerde yüzmek istiyorsunuz  Sağınız solunuz alabildiğince çınar ağaçları ile kaplı ve uzun kesik duvarlardan oluşmakta, sanki biri eline bıçağı almış ve dağdan bir kaç parça koparmışcasına. Geleneksel tırmanış yapılabilecek, yeni açılacak onlarca rota bulunmakta. Duvarları gördükçe içinde bir şeyler uyanıyor insanın  Yaklaşık 4 saatlik yürüyüşün arkasından tekrardan dönüşe geçtik ve Halil İbrahim Algan kardeşimizi bırakmak üzere yola koyulduk. Halil İbrahim ALGAN’ın evlerine ulaştığımızda oturup sıcak çayımızın yanında sıcak sohbetimizi yaptıktan sonra antebe dönüş yoluna koyulduk. Bu faaliyette emeği geçen bizlere rehberlik yapan Halil İbrahim ALGAN kardeşimize çok teşekkür eder, fotoğraflar için Adem TIRPANCI’ya bizi bu faaliyette yalnız bırakmayan İlker GÜNDÜZ’e ayrıyetten çok teşekkürler.

Faaliyet: Hançer Kanyonu (Kahramanmaraş – Göksun)